Calorie-arme tips

Afbeelding invoegen
 
Denk je dat je goed bezig bent als je VRUCHTENSAP drinkt?
Stop ermee: vruchtensap bevat evenveel calorieën als frisdrank. Drink liever water en thee, maar wel zonder suiker.

Eet je tussen de middag maar ÉÉN BROODJE?
Dat is niet veel, maar wat zit erop? Vette vleeswaren, volvette kaas, mayonaise?
Beleg je brood liever met mager beleg, knapperige sla, komkommer en tomaat.

SLA je je ONTBIJT liever OVER om calorieën te besparen?
Niet goed: het maakt dat je de rest van de dag meer eet.

Eet je vaak KANT-EN-KLARE-MAALTIJDEN?
Pas op: daar zitten de meeste calorieën in. Dit geldt ook voor kant-en-klare soepen en sauzen.

Kies je als toetje FRUITYOGHURT of een MOUSSE?
Een foute beslissing, want ook deze toetjes bevatten veel calorieën. Neem liever een schaaltje vers fruit, eventueel met wat magere yoghurt.

Neem je wel eens een GLAASJE WIJN vóór en bij het eten?
Wijn bevat evenveel calorieën als frisdrank. Neem wat minder sterke drank. En als je dan tóch een glaasje neemt, zet er dan een groot glas water langs en drink beide glazen leeg.